3D elemek hozzáadása
Previous Topic  Next Topic 

Olyan interaktív 3D elemeket adhat hozzá az eBookhoz, amelyeket az olvasó tud forgatni és átméretezni. A Kotobee Author a .obj kiterjesztésű 3D objektumokat támogatja. Sok letölthető modell található az interneten, például a TurboSquid honlapról is. .obj kiterjesztéstől eltérő objektumok esetén HTML-be ágyazott iframe-et használhatunk. Egy  jó példa erre a SketchFab, amelyik egy beágyazott HTML olvasót kínál a HTML oldalon történő megjelenítéshez.

 

3D elemek hozzáadása



Egy 3D objektum hozzáadásának előző lépései után megláthatjuk, hogyan szabályozhatjuk a modell megjelenését és viselkedését.  Öt különböző ablakban tehetjük meg ezeket.



Interakció


Itt adhtjuk meg, hogy az objektum hogyan kerüljön megjelenítésre, mielőtt maga a 3D modell jelenne meg.


Helyőrző kép

Ez a kép fog megjelenni a helyőrzőn. Kattintásra fog előtűnni a 3D modell

Átfedő üzenet hozzáadása

A felhasználó által megadott egyedi címke jelenik meg a helyőrző kép tetején a "A 3D objektum megtekintéséhez kattintson ide" helyett.

Cél

Ne csináljon semmit. Ez hasznos lehet az osztályteremben folyó olyan műveleteknél, amelyekhez tanári beavatkozás szükséges


Színtér


Itt választhatjuk meg a színtér általános beállításait.


Szélesség

A 3D-be leképezett színtér területének szélességét jelenti. Minél nagyobb a terület, annál nagyobb mértékben veszi igénybe a processzort

Magasság

A 3D-be leképezett színtér területének magasságát jelenti. Minél nagyobb a terület, annál nagyobb mértékben veszi igénybe a processzort

Háttérszín

A színtér hátterének a színe.


Kamera


Itt állíthatjuk be a kameraállást a modellhez.


Pozíció

A kamera pozíciója (a 3D térben)

Látószög

Az a látószög, ami lefedi a modelleket a színtérben

Közel

Az ennél közelebb lévő objektumok eltűnnek a színtérből

Távol

Az ennél távolabb lévő objektumok eltűnnek a színtérből

 

Megvilágítás


Itt szabályozhatjuk a színtér fényforrásait. Több fényforrást is megadhatunk, ha az Új fényforrás létrehozását választjuk ki a legördülő menüből, amikor a fül gombjára kattintunk.


Név

A fényforrás azonosítója. Nem befolyásolja annak működését

Fényforrás típusa

Különböző fényforrás típus közül választhatunk, mindegyik másképpen hat a színtér megvilágítására. Mindegyiknél beállíthatók a tulajdonságaik, mint a szín, pozíció, intenzitás.

 

Objektumok


Itt új objektumot adhatunk hozzá a színtérhez. Csak az .obj modellek támogatottak. Több objektum is hozzáadható egy színtérhez.


Név

Az objektum azonosítója.

Textúra

Az OBJ modell felületét beborító kép.

Pozíció

Az objektum pozíciója a 3D térben.