Miért nem érkezik meg az e-mail?



There are few typical reasons why e-mail message can not be delivered (even to your own working e-mail address).

HIBAÜZENET

A hiba elkerülésének lehetséges módja


A szerver visszautasította

(Rejected by server)


Az üzenetet a fogadó SMTP szerver elutasította a kéretlen levelek szűr


A legtöbb nagy SMTP szerver nem engedi meg, hogy otthoni számítógépről (betárcsázással vagy kábelcsatlakozású IP címmel) levelek érkezzenek. Ebben az esetben külső SMTP szerverről kell az üzeneteket küldeni, ami amúgy is a leginkább ajánlott módszer. Nyissa meg a Beállítások/Általános beállítások/SMTP ablakot, és adja meg az internetszolgáltatójának (ISP) vagy tárhelyszolgáltatójának az SMTP szerverét.


A művelet megszakadt

(Transaction failed)


Nincs ilyen cím

(No such address)


Nem helyi felhasználó

(User not local)


Általában ez akkor történik, amikor egy olyan külső SMTP szerveren keresztül próbál meg levelet küldeni, amelyik hitelesítést (azonosítást) igényel, mint pl. felhasználónév/jelszó. Nyissa meg a Beállítások/Általános beállítások/SMTP ablakot, kattintson kétszer a szerver nevére, és változtassa meg a Hitelesítés típusát. A legnépszerűbb típus az ESMTP. A CRAM és a DIGEST típust csak nagyon kevés szerver használja. A POP az SMTP előtt nagyon régi, nem ajánlott a használata.


Megjegyzés a hotmail.com használatához: Ellenőrizze a HELO értéket, mert itt fontos. Nyissa meg a Beállítások/Általános beállítások/Levelező ablakot. A HELO értéknek meg kell egyeznie a www.massmailsoftware.com/ip honlapon található értékkel.


A távoli szerver nem válaszol.

(Remote server not answer)


A kapcsolat visszautasítva.

(Connection refused)


Nincs internet.

(Can not access Internet)


DNS Szerver nem válaszol

(DNS Server not responding)


Az Atomic Mail Sender nem tudja elérni az internetet, vagy az internetszolgáltatója nem engedélyezi a közvetlen e-mail küldést.


1. Ellenőrizze le a tűzfal és a víruskereső beállításait! Ezek megakadályozhatják, hogy bizonyos alkalmazások hozzáférjenek az internethez (ZoneAlarm, Panda, AVP, McAfee, Norton, Symantec Internet Security).


2. Bizonyosodjon meg arról, hogy az internetszolgáltatója engedélyezi a közvetlen e-mail küldést. Ha nem engedélyezi, kénytelen az internetszolgáltatója SMTP szerverét használni a levél küldéséhez. Nyissa meg a Beállítások/Általános beállítások/SMTP ablakot, és adja meg az internetszolgáltatója SMTP szerverét. A legfontosabb SMTP szerverek listáját itt találja.


3. Ha gond van a DNS-sel, próbáljon meg egyedi DNS-t használni. A Beállítások/Általános beállítások/DNS ablakban adja meg a széles körben használt DNS szervert: 204.101.251.2


Rossz HELO érték

(Bad HELO value)

Néhány SMTP szervernél előfordul. A megoldáshoz Beállítások/Általános beállítások/SMTP ablakban változtassa meg a HELO értéket.


Hitelesítés szükséges

(Authentication required)


Néhány SMTP szervernél előfordulhat, hogy hitelesítés szükséges ahhoz, hogy kersztülmenjen rajta a levél. Nyissa meg a Beállítások/Általános beállítások/SMTP ablakot, válassza ki az  adott szervert, és állítsa be a hitelesítési adatokat.


A leginkább előnyben részesített hitelesítési típus az ESMTP.


SMTP szintaktikai hiba

(SMTP syntax error)

Általában ez akkor történik, amikor megadunk felhasználónevet és jelszót az SMTP szerver beállításainál, de erre nem lenne szükség. Nyissa meg a Beállítások/Általános beállítások/SMTP ablakot, kattintson kétszer a szerver nevére, és a Hitelesítés-nél adja meg, hogy Nem szükséges.


Hitelesítési hiba

(Authentication failure)

Hiba az SMTP AUTH-ban

(Error in SMTP AUTH)


Rossz felhasználónevet és/vagy jelszót adott meg a külső SMTP szerver beállításainál.


Nyissa meg a Beállítások/Általános beállítások/SMTP ablakot, kattintson kétszer a szerver nevére, és javítsa ki.


Megjegyzések:


1. Figyeljen arra, hogy a CAPS LOCK (kisbetű/nagybetű váltó) nincs bekapcsolva.


2. Néhány SMTP szervernél a felhasználó nevét a doménnel együtt kell megadni. Pl. „felhasznalo@mail.com” és nem „felhasznalo”.


A postafiók megtelt

(Mailbox is full)


A címzett postafiókja megtelt. Nem mindenki használ Gmail-t 2 GB tárhellyel. Vannak, akiknek kifejezetten kicsi a postafiókja.


A feladó címét meg kell változtatni

(Need change FROM address)

Az SMTP szerver azt akarja, hogy egy adott válaszcímet használjon. Nyissa meg a Beállítások/Általános beállítások/SMTP ablakot, és változtassa meg a Feladó címét az adott szerverhez. Ennek általában meg kell egyeznie a hitelesítésnél használt címmel.


Error 421


Ez egy átmeneti e-mail postázási hiba. Általában akkor történik, amikor túl sok kapcsolatot létesít az SMTP szerver felé. Csökkentse a szálak számát és/vagy a levélküldési sebességkorlátot a Beállítások/Általános beállítások/Levelező ablakban.


Postázás... a végtelenségig

Delivering... forever


Ha a Postázás... feliratot sokáig látja (több, mint egy percig), ellenőrizze le a következőket:


1. Az üzenete igen nagy méretű, és az Atomic Mail Sendernek hosszabb időre van szükséges a postázásához.


2. Az Atomic Mail Sender-t blokkolja a víruskereső vagy a tűzfal, esetleg nincs internet elérése. Kattintson kétszer egy e-mail címre a Levélküldés figyelése ablakban (vagy használja az egér jobb gombját).


Ha még ezen felül is vannak megválaszolatlan kérdései a levélküldéssel kapcsolatban, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a support@faduwart.hu címen. Mielőtt ezt megtenné, készítse elő az SMTP jelentést. Megjelenítheti ezt, ha kétszer rákattint a hibaüzenetre. Ez körülbelül így fog kinézni:



Kérjük, másolja be ezt a szöveget a levélbe. Figyelmébe ajánljuk,  hogy készítsen naplót minden egyes alkalommal.


Kapcsolódó témák: