Közös tulajdonságok
Previous Topic  Next Topic 

A következő tulajdonságok a legtöbb objektumra érvényesek.


Objektum neve

A NeoBook automatikusan hozzárendel egy egyedi nevet az objektumokhoz, de ezt megváltoztathatjuk. Ügyelnünk kell arra, hogy egy kiadványon belül nem lehet két azonos nevű objektum. Az objektumnevek fontosak, mivel ezt használjuk több helyen az azonosításukhoz, mint például egyes NeoBook műveleti parancsoknál. A következő példában a HideObject (objektum elrejtése) műveleti parancs segítségével elrejthetjük az egyik nyomógombot, amikor fut a kiadványunk:


HideObject "PushButton1" "None" "0"


Tipp

A legtöbb objektumnál szintén megtalálható a Tipp szövegbeviteli mező, ahol rövid szöveget közölhetünk az olvasóinkkal, amikor az egér kurzorát az adott objektum fölött tartja. Amennyiben többsoros tippet akarunk megjeleníteni, a sorokat a pipa (| = Alt+124) karakterrel kell elválasztani. Például amikor az olvasóink olyan nyomógombbal találkoznak, amelyiknek nincs semmiféle felirata, egy Tipp felirat hasznos lehet.

Amennyiben az objektumhoz nem akarunk Tipp-et adni, hagyjuk a mezőt üresen.


Gyorsbillentyű

Az olvasóknak megadhatjuk a választási lehetőségét annak, hogy necsak az egérrel, hanem a billentyűzet segítségével is aktiváljon bizonyos objektumokat. A Gyorsbillentyű szövegbeviteli mezőben megadhatjuk azt a betűt (pl. A) vagy billentyűkombinációt (pl. Ctrl+A), amelyikkel aktiválni lehet majd az objektumot. Ha betűkombinációt akarunk megadni, akkor a kurzort vigyük a szövegbeviteli mezőbe, és nyomjuk le a kívánt billentyűkombinációt (tartsuk lenyomva a Ctrl billentyűt, miközben megnyomjuk az A betűt).


Célszerű megadnunk, hogy az objektumhoz gyorsbillentyű tartozik. A legtöbb Windows-os alkalmazás a gyorsbillentyűket aláhúzással jelöli, vagy Tipp segítségével közli az olvasóval azt. Az aláhúzást a NeoBookban a betű elé tett kalap (^) jellel tudjuk előállítani. Például a gomb feliratnál, ha „^Következő”-t írunk be, akkor a kiadványban ez „Következő”-ként jelenik meg.


Illesztési hely

Ha átméretezhető kiadványt készítünk, akkor használhatjuk az Illesztési hely opciót arra, hogy a munkaterület széléhez vagy közepére igazítsuk az objektumot. A lehetőségek: Sehova, Tetejéhez, Alulra, Balra, Jobbra és Középre. Ha nem a Sehova van kijelölve, akkor az objektum automatikusan hozzáigazodik ahhoz az oldalhoz, amihez beállítottuk. Ha a Középre van kijelölve, akkor az objektum kitölti a munkaterület azon részét, amelyiket nem foglal el más igazított objektum. Ha az objektum egy Konténer objektumban van, a kiválasztott igazítási hely a konténerre fog vonatkozni, és nem a teljes munkaterületre.


Megjegyzés: Amikor az Igazítási hely opció engedélyezve van, az objektumot nem lehet mozgatni az egér segítségével. Ha mégis mozgatni szeretnénk, állítsuk Sehová-ra.


Kezdeti állapot

A legtöbb objektumnál beállíthatjuk, hogy a kiadvány futtatásakor kezdeti állapotban Látható legyen-e, illetve Engedélyezve legyen-e. Ha a kiadvány első futtatásakor az objektumot el akarjuk rejteni, távolítsuk el a Látható kijelölőnégyzetből a pipát. Ha le akarjuk tiltani az objektumot, az Engedélyezve kijelölőnégyzetből távolítsuk el a pipát. A letiltott objektum nem reagál az egérkattintásra és a billentyűzetre sem.


Tipp: Az objektum állapotát a kiadvány futtatása alatt programozással is megváltoztathatjuk a ShowObject, HideObject, EnableObject és DisableObject műveleti parancsokkal.


Helyzet zárolása

Ha bejelöljük a zárolást, akkor megakadályozhatjuk, hogy szerkesztés alatt az objektumot véletlenül odébbmozdítsuk.


Műveletek

A legtöbb objektum képes előre megadott feladatokat végrehajtani bizonyos események bekövetkeztekor. Ezek lehetnek egészen egyszerűek, mint egy másik oldalra ugrás, vagy bonyolultak, mint például egy teszt eredményét kiszámolni. Az objektumok az általunk megadott instrukciók alapján hajtják végre ezeket a feladatokat. A NeoBookban ezeket  műveleteknek nevezzük.


A céltól függően minden egyes objektumnak vannak saját eseményei, amelyre válaszolni tud. Az általános események közé tartoznak az egérkattintás, billentyűleütés stb.


A műveletek ablaka egy szerkesztőt és egy eszközsort tartalmaz. A műveleti parancsokat begépelhetjük kézzel, vagy használhatjuk a Művelet beillesztése gombot is. Különböző műveleteket adhatuk meg az objektumhoz tartozó eseményekhez, ha a szerkesztő alatt található eseményfülekre kattintunk.