iSpace 1.5

 [Kinek van szüksége az iSpace-re?]  [Látványos valóság]  [3D-s animáció]    [HTML kompatibilitás]  [HTML „szkennelés”]   [A húzd-és-dobd technika következő generációja]   [2D, 3D]   [Közvetlen kezelők]   [Honlapok összeállítása]   [Specifikáció]   [Rendszerkövetelmények]   [Letöltések]

Kinek van szüksége az iSpace-re?

A web tervezők és fejlesztők részére készült az iSpace, akik a web-oldalaiknak különleges megjelenést kívánnak biztosítani. Az iSpace egy olyan webgrafikai eszközzel rendelkezik, amellyel látványos 3D-s grafikákat készíthetünk. A hagyományos web-tervező eszközökkel együtt az iSpace a 3D-s lehetőségek teljes tárházát kínálja a megszokott húzd-és-dobd környezetben. Más 3D-s eszközöktől eltérően az iSpace teljes összhangban dolgozik a fő HTML-szerkesztőkkel, mint a FrontPage, Dreamweaver vagy az Adobe GoLive, és a standard HTML formátumot használja mind inputként mind a teljesen megformázott oldal outputjaként. Az iSpace a trueSpace művészeinek is kiváló eszközt nyújt, akik HTML oldalakat akarnak készíteni, vagy 3D-s könyvtárakat magához az iSpace-hez.

Az iSpace leegyszerűsíti a webes grafika készítésének folyamatát, és ezt egészen más úton, mint a többi 3D-s eszköz. Az oldal elemeinek elkészítése majd egy másik programmal történő elhelyezése helyett az iSpace-szel a látványos HTML oldalt egyszerre építhetjük fel. Akár az iSpace sablonok használatával, akár egy vázlat vagy egy meglévő HTML oldal alapján pillanatok alatt könnyedén elkészíthető a végleges oldal.

Az iSpace erőssége, hogy nem szükséges 3D-s vagy programozó szakértővé válnunk! Az oldal felépítéséhez válasszunk egy oldal beállítást, majd a húzd-és-dobd technikával hozzáadhatjuk a gombokat, hátteret, keretet, 3D-s szöveget vagy 3D-s animációt az iSpace könyvtáraiból. Ezután kiválaszthatunk egy megvilágítási módot, vagy megalkothatjuk a sajátunkat, így olyan látványt érhetünk el, amit eddig csak filmstúdiók tudtak készíteni.

Az iSpace renderelés után automatikusan összeállítja a teljes HTML dokumentumot minden további segítség nélkül (WYSISWYG = ahogy látjuk, olyan lesz). A HTML szerkesztőnkkel hozzáadhatjuk a 2D-s elemeket, mint az űrlapok vagy az egyszerű HTML szövegek, és így véglegesíthetjük a 3D-s oldalainkat.

ñ

Látványos valóság

Elsőként az iSpace-ben áll a web tervezők rendelkezésére az a valósághű grafika, amely korábban csak a bonyolult, igen drága videógyártó eszközök nyújtottak. Az iSpace-nek köszönhetően most azok a kiváló minőségű outputok és 3D-s eszközök, amelyeket évekig csak a videó készítők használhattak most rendelkezésre áll a web tervezők számára is.

A fotorealisztikus renderelő az iSpace-ben fejlett 3D-s renderelő technikával dolgozik, amely tartalmazza az átlátszóságot, árnyékot, visszaverődést, textúrákat, valósághű megvilágításokat és magas minőségű képfinomítót (anti-aliasing). Bár sok 2D-s technika próbálja utánozni a 3D-s megjelenést, a 3D-s renderelés azonnal felismerhető. Bármilyen jól ismerjük ezeknek az utánzását más programokkal, az árnyékolást, a tükröződést, a felületeket, amelyeket az iSpace nyújt web oldalaink számára, nem tudjuk felülmúlni.

Az élethű ábrázolásnak ezt a szintjét könnyen elérhetjük. Először állítsuk össze a 3D-s objektumokat az iSpace HTML tábláján, közvetlenül a 3D-s munkatérben. Különböző anyagok közül választhatunk az objektumaink felszínéhez, megvilágításokat a térnek. A változatok végtelenek! Az előnézeti gomb segítségével azonnal láthatjuk a változtatásaink hatását. Ezután aktiválhatjuk a fotorealisztikus renderelőt, és máris készen van a HTML dokumentumunk! Az iSpace minden egyes HTML elemet kiváló minőségben renderel, még az animáltakat is!

ñ

3D-s animáció

Jim Clarke azt mondta egyszer, hogy ami nem mozog, az nem is 3D-s. Néhány animációval színesíthetjük web-oldalunkat. Az animáció készítése éppoly egyszerű az iSpace-ben, mint a többi effektus. Az iSpac-szel valódi 3D-s animációt készíthetünk a HTML oldalakon GIF89 és AVI fájlokon keresztül, kiváló eredménnyel. Az iSpace kétféle 3D-s animációs lehetőséggel rendelkezik:

Beépített effektusok

Ez az animációs mód igen egyszerűen alkalmazható. A húzd-és-dobd technikát alkalmazva a beépített animációs effektust a kiválasztott 3D-s szövegen vagy objektumon. Az effektusokat kombinálhatjuk is, így még érdekesebb hatást érhetünk el. Az iSpace az animációt egy GIF89 formátumú fájlba rendereli és beágyazza az oldal többi részébe.

Mozgóképszerkesztő

A mozgóképszerkesztő a magas szintű 3D-s programok animáció készítője. Az trueSpace-szel készített mozgókép formátumú animációt importálva tovább szerkeszthetjük az iSpace-ben, hogy a megjelenése alkalmazkodjon a web-oldalhoz. Természetesen, ha van megfelelő programunk és szaktudásunk, magunk is készíthetünk mozgóképes animációkat, de az iSpace rendelkezik egy mozgókép animációs könyvtárral, így csak rá kell húznunk a kiválasztott animációt a web-oldalra és ott tovább módosíthatjuk, ha szükséges.

ñ

HTML kompatibilitás

Más programoktól eltérően, amelyek különállóan illesztik be a 3D-s képeket, az iSpace a teljes HTML oldalnak vagy a teljes web-helynek 3D-s megjelenést nyújt. a 2D-s és a 3D-s ábrázolási mód között bármikor átkapcsolhatunk, egyszerűen a FrontPage-ből az iSpace-be való áttéréssel, mivel az iSpace megtartja a teljes 3D-s megjelenítés adatbázisát minden HTML dokumentumhoz, így az oldal későbbi változtatása csak egy pillanatot vesz igénybe. Az iSpace a forradalmi technológiájának köszönhetően a 3D-s látványt HTML formátummá konvertáló folyamatot automatikusan elvégzi, nekünk elég megterveznünk a megjelenést.

 

Az iSpace-szel készített HTML kód olvasható formátumú, és a FrontPage, Adobe GoLive vagy a Macromedia DreamWeaver programokkal könnyen szerkeszthető. De egy meglévő HTML oldalt is betölthetünk az iSpace-be, és elkészíthetjük a 3D-vé alakítását.

ñ

HTML „szkennelés” az iSpace-ben

Egy meglévő HTML dokumentum importálásához elegendő megnyitnunk azt az iSpace-ben, a konvertálást maga a program elvégzi. Ezután már úgy szerkeszthetjük, mintha azt az iSpace-ben készítettük volna: elhelyezhetünk gombokat, jeleneteket, animációkat, míg olyan nem lesz, amilyet kívántunk. Az oldal továbbra is HTML formátumú marad annak elmentésekor, csak továbbfejlesztve! Az iSpace olyan információkat is elment, amelyek segítségével ismét megnyithatjuk az iSpace-ben, és tovább szerkeszthetjük azt.

A húzd-és-dobd technika következő generációja

Az iSpace remek web oldalakat készít, de talán a legelőnyösebb tulajdonsága a könnyű kezelhetőség. Az egyszerű húzd-és-dobd technológiát az iSpace a 3D-s lehetőségek teljes választékával ötvözi egy web tervezőben, amely hagyományos eszközökkel dolgozik.

ñ

 
2D, 3D

Az iSpace-ben a tervezés 3D-s környezetben történik. A táblázat, a cella, a háttér, a keret, a szöveg és az objektum mind 3 dimenziósak, amelyeket egyszerűen el kell helyezni a térben. Dolgozhatunk 3 nézetben vagy háromdimenziós perspektivikus nézetben.

ñ

Közvetlen kezelők

A 2D-s kezelőkön kívül az iSpace-ben a 3D-s objektumokat közvetlenül is szerkeszthetjük egy kis 3D-s szabályozóval, ami a 3D-s térben helyezkedik el az éppen szerkesztés alatt álló objektum mellett, így még egyszerűbbé és gyorsabbá válik a munka, mivel a kezelő mindig kéznél van.

Az iSpace hardveres gyorsítás támogatásának köszönhetően egy 3D-s videokártyával valós időben követhetjük nyomon az összes változást renderelt megjelenítéssel. Például, amikor egy cellának a keretét állítjuk be, egyiejűleg a dokumentumban történő változásokat is látjuk. A megvilágítás, méretezés vagy más változtatás azonnal látható.

ñ


Honlapok összeállítása

Az iSpace-szel bármilyen típusú oldalt készíthetünk az e-kereskedelem kirakatától kezdve az online találkahelyen keresztül a web-galériáig. Pontosan olyan oldalt készíthetünk, amilyet akarunk, de van öt fő szabály, hogy egyedi HTML dokumentumot készítsünk:

  1. Nyissunk meg egy meglévő HTML oldalt az iSpace-be, és fűszerezzük meg 3D-s elemekkel, alkalmazzuk a 3D-s effektusokat.
  2. Válasszunk egyet az iSpace stílusai közül, és adjuk hozzá saját logónkat, képeket, 3D-s szövegeket.
  3. Kezdjük el egy vázlatból. Az iSpace táblázat szerkesztőjét és a húzd-és-dobd rendszert alkalmazva válasszunk egy elrendezést, majd 3D-s objektumokat, színt, animációkat stb. és építsük fel az oldalt.
  4. Kombináljuk vagy szerkesszük át a meglévő stílusokat. A 3D-s objektumok megjelenését könnyen megváltoztathajuk az iSpace-ben, vagy használhatunk két vagy több stílust.
  5. Egy 3D modellező eszközzel készítsük el az objektumokat, és mentsük el az iSpace könyvtárába, majd használjuk ezeket az oldal kialakításához.

Bármelyiket választjuk ezek közül, a végeredmény egy HTML oldal lesz, amely többek között animációkat, tömörített képeket és hipertextes ugrásokat tartalmazhat. Mindez anélkül, hogy HTML programozást vagy konvertálást kellene használnunk.

ñ

Specifikáció

ñ

Rendszerkövetelmények  

ñ