trueSpace 5 - Általános leírás
[Felhasználói felület] [Modellezés]
[Felületek] [Animáció]
[Renderelés] [Specifikáció]
[Letöltés]
|
|
(Kenneth Lehtinen) |
(Andrew Moffitt) |
A trueSpace egy háromdimenziós (3D) tervező, modellező és animációs program, amelyet művészek, építészek, alkalmazott grafikusok, web-tervezők, animációval foglalkozó szakemberek tudják elsősorban felhasználni munkájukhoz. Kiemelkedik valósághű fénykezelése (visszaverődés, elnyelődés, radiozitás) és a közvetlen kezelőfelülete, amely könnyebbé, gyorsabbá teszi a munkát.
Próbálja ki, töltse le! (14 MB)
Az 5.2-es verzió egy arc animátor eszközzel is rendelkezik, amellyel az emberi arc izmainak mozgását közvetlenül beszéd vagy szöveg vezérelhet. A mozgókép szerkesztő (key frame editor) magas szintű szabályozórendszerrel rendelkezik az animációs folyamat komplett megtervezéséhez.
Kezdetben a tervezőket elijesztette a kényelmetlen CAD-es felhasználói felület és a professzionális 3D-s programok magas ára. De most itt a trueSpace! Könnyen tanulható, reális áron!
|
|
Renderelt NURBS objektum |
Valós idejű nézőpont objektum |
A Caligari legújabb fejlesztésével, az iSpace webes tervező programmal valamint a ViewPoint és a Shockwave 3D exportálási lehetőséggel a trueSpace6 a Weben is megjeleníthető fotorealisztikus 3D-s tartalom készítéséhez nyújt ideális eszközt.
Fergeteges sebesség!
A tervezés alatt a trueSpace5 valós idejű megjelenítést biztosít a közvetlen kezelőfelületen végzett műveleteknél. A D3D/OpenGL alapú renderelő motor egy Intel Pentium III, Pentium IV vagy AMD 3DNOW! processzor optimalizálással valós idejű megjelenítést biztosít a domborító színpaletta (bump map), procedurális mintázat (procedural texture), a környezet leképezése (enviroment mapping) alkalmazásához és a hardveres gyorsítású fénykezeléshez (radiozitás) és a geometriai transzformációkhoz. (T&L).
Ezzel egy T&L-t támogató 3D videokártyával egy realisztikus felépítésű környezetben sétálhatunk valós időben (30 kép/másodperc) úgy, hogy a processzort sem terheljük!
Alain Bertrand |
Randy Hays |
Lu Yongjun |
Rob Mitchell |
Stan Slaughter |
Stan Slaughter |
Kary Ohman |
Saul Greenberg |
Arc animátor (Facial Animator)
A kívánt kifejezést a csúszkák állításával érhetjük el |
Az Arc animátor egy új, kifinomult, ideghálózat alapján működő automatikus ajak-szinkronizáló motorral van felszerelve, ami kiváló lehetőséget nyújt karakterek animálásához. Ezzel megeleveníthetők a karakterek élethű arckifejezései. Ezzel az új eszközzel a személy élethűen képes beszélni, énekelni, kiáltani. A mosoly, a rosszallás, a düh, a megkönyebbülés vagy más érzelem a csúszka értékeinek beállításával egyszerűen jeleníthető meg.
A 3D fej alakjának módosítása a képszerkesztőben |
Az Arc animátor használni tudja az emberi fej általános modelljét vagy bármely más modellt, amit a trueSpace vagy más 3D modellező programmal készítettünk. A modell összeilleszthető egy valódi emberi arccal. Ezt a tökéletesen textúrázott 3D modellt a trueSpace 5.2 új képszerkesztője segítségével egy emberi arcról készített két képből állíthatjuk elő.
Arc animált fej csatlakoztatása egy testhez |
Az új ajak-szinkronizáló (Lip-Sync) lehetőséggel automatikusan készíthetünk arc animációt közvetlenül beszédből az arcizmok mozgásának generálásával. Megadható véletlenszerű fejmozgás, pislogás is. A beszéd animáció kombinálható a személy érzelmi reakcióival, és MS Media formátumban rögzíthetjük.
Két beszéd-motor közül választhatunk:
Belső beszédfelismerő motor: ehhez egy wav formátumú hangfájl szükséges, amit előzőleg rögzítettünk.
MS Speech synthesis motor: ez a Microsoft beszédszintetizáló motorja. Ehhez csak egy egyszerű ASCII szöveg szükséges. (Angol kiejtéssel ismeri fel a szöveget!)
Könyvtár panel |
Beszélő fej készítése |
Az arc animátor panel bal oldalán található a fej (Heads), a forma (Shape variants), a kifejezés (Expressions), mimika (Gestures), VISEMES (Visemes, mimika a fonémákhoz) könyvtárak, de saját magunk is készíthetünk elemeket hozzá.
A mozgókép szerkesztő (Key Frame Editor)
A mozgókép szerkesztővel többszegmensû animáció típusokat [vertex (csomópont) animációkat] szerkeszthetünk. Minden egyes csomópontnak különálló nyomvonala van, megjelenítve az összes képkockát amelyik ahhoz a csomópont szegmenshez tartozik.
A mozgókép szerkesztő, az Arc animátorban egy egyszerű ASCII szöveg begépelése után |
Egy animáció paraméteréhez tartozó összes funkció görbe egy képernyőn jelenik meg, így könnyen szerkeszthető. A funkció görbe (F-Curve) nézetben, amelynek a kapcsolója a jobb alsó sarokban található, az időt, a méretezést, forgatást, pásztázást és nagyítást végezhetjük el.
A funkció görbék szerkesztése párhuzamosan |
A trueSpace5.2 verzióban a kiválasztott útvonal egy sárga/arany háttérben látható, és az összes útvonal, amelyek az éppen kiválasztott objektumhoz tartozik, egy világoskék háttérben látható.
A kék sávok az éppen kiválasztott objektumot jelzik |
Különálló csomópontok animálása |
Követelmények: