trueSpace 4.3
[Letöltések]
A trueSpace egy háromdimenziós (3D) tervező, modellező és animációs program, amelyet művészek, építészek, alkalmazott grafikusok, web-tervezők, animációval foglalkozó szakemberek tudják elsősorban felhasználni munkájukhoz. Kiemelkedik valósághű fénykezelése (visszaverődés, elnyelődés, radiozitás) és a közvetlen kezelőfelülete, amely könnyebbé, gyorsabbá teszi a munkát.
Renderelés
A trueSpace4 a Lightworks Pro renderelő motorral van felszerelve, amelynek a lehetőségei lenyűgözőek:
Hibrid radiozitás
A radiozitás a valósághű környezet megjelenítését biztosítja a számítógépes grafikáknál. A trueSpace4 egy fejlett radiozitás renderelőt és hagyományos rederelő technikákat – mint például a sugárkövetés (ray tracing) és a phong árnyékolást – ötvöz.
A radiozitás előtérbe helyezésének gondolata az, hogy a környezetben az összes fényenergia eloszlását modellezze. Ez eltér a sugárkövetéses technikától, ahol csak a kamerában megjelenő fényforrás kerül modellezésre, a szórt fény terjedését figyelmen kívül hagyja.
A radiozitás azért fontos a valósághű környezetnél, mert a legtöbb felület egy belső térben nem közvetlenül világít, hanem csak a más felületekről való fényvisszaverődés miatt. Ezenkívül egy közvetetten megvilágított felület megjelenése a tükröződő felület színe miatt is megváltozik, más színű lesz. A radiozitással az összes fényforrást figyelembe veszi, amelyik a grafikán megjelenik, nemcsak annak egy részét.
|
|
|
A radiozitás a valósághű fényvisszaverődés eszköze |
Térfogatrenderelés
A térfogat-árnyékolás segítségével olyan effektusokat hozhatunk létre, mint a köd vagy a füst egy szórt fényű térben.
|
|
![]() |
Adaptív képfinomítási technológia (anti-aliasing)
A mintavételezési torzításon (oversampling) kívül az adaptív képfinomítási technológiát is választhatjuk, amely csak azon a területen működik, amelyik ezt igényli.
Térvilágítás és projektorok
Valósághű lágy árnyékot hozhatunk létre a félányék effektus segítségével, ha a térvilágítást a radiozitással együtt használjuk. Egy képet egy másik megvilágított tárgyra vetíthetünk a projektorral.
Fejlett árnyékolók
A trueSpace4 anyagokat négy árnyék komponensből állíthatjuk össze: szín, visszaverődés, átlátszóság és felületkezelés. Ezenkívül háttér, előtér és utómunkálat árnyékolók is megtalálhatók a trueSpace4-ben.
Példák az árnyékolókra:
Szín: egyszínű, kék márvny, króm, fa, felhő
Visszaverődés: matt, fém, phong, műanyag, króm, tükör, anizotropikus
Átlátszóság: egynemű, erodált
Felületkezelés: durva, dudoros, recés
Háttér: kép, felhő, átmenetes
Előtér: köd, hóesés, szórt fény
Utómunkálatok: mezőmélység, elmosódás (motion blur), lencsecsillogás
|
|
|
Árnyékolók |
Anizotropikus fényvisszaverődés
Ez az árnyékolási módszer az anizotropikus fényvisszaverő felületeket (amelyek a fényt különbözőképpen verik vissza a beesési szögtől függően) képezi le, mint például a csiszolt fémfelületet.
|
|
|
Fényvisszaverődés |
Rétegelt anyagok
A trueSpace4-ben az anyagok többrétegűek lehetnek. Az árnyékolókat tetszés szerint kombinálhatjuk, így még valósághűbb effektusokat hozhatunk létre.
Többprocesszoros renderelés
A trueSpace4-ben lehetőség van a többprocesszoros képrenderelésre.