trueSpace 5 - felhasználói felület
[Általános leírás] [Modellezés]
[Felületek] [Animáció]
[Renderelés] [Specifikáció]
[Letöltés]
A háromdimenziós kezelőfelülettel sokkal könnyebben és egyszerűbben szerkeszthetjük, módosíthatjuk az objektumokat, a NURBS-öket, a felületek anyagát, az árnyékolást stb.
![]() |
|
![]() |
3D-s kezelők |
A trueSpace4-ben használták először ezeket a háromdimenziós kezelőket, amit ezután más 3D-s szerkesztőkbe is átvettek. A trueSpace5-ben még tovább fejlesztették, így megjelent a második generációs, környezetfüggő 3D szabályozó, ami tovább könnyíti a munkánkat. Mindig az a szabályozó bukkan fel a „kezünk ügyében”, amelyik az adott környezetben a legcélszerűbb.
Mágikus erő az alapformák fölött...
Az alapformáknál (gömb, kúp, tórusz, téglatest stb., NURBS, Metalabda, Plasztikforma) a Mágikus gyűrű segítségével új paramétereket állíthatunk be interaktívan. A gyűrű különböző színű részeivel más-más paramétert változtathatunk meg.
![]() |
![]() |
Mágikus gyűrű: interaktív paraméterező |
Rajzasztal
A rajzasztalon végrehajthatunk bármilyen 2D-s műveletet a 3D-s munkaterülten belül anélkül, hogy egy másik ablakot kéne megnyitnunk. A rajzasztalon megjelenik az adott objektum vetülete, és a rajzasztalon végrehajtott módosításokat azonnal láthatjuk az objektumon. Ezenkívül három nézetben kísérhetjük figyelemmel az objektumon történő változásokat!
|
Rajzasztal: 2D-ben is szerkeszthetünk a 3D-s munkaterületen! |
Látható könyvtárelemek
Bármilyen elemre (2D-s vagy 3D-s objektum, kép, felületanyag, animáció, színtér, eszközök stb.), amire szükségünk van a munkánk során, csak rá kell kattintanunk, és azonnal előtűnik a képe a könyvtárban, így nem kell megjegyeznünk, mit rejt a fájl neve. Természetesen a „húzd és dobd” módszerrel dolgozhatunk! Beállíthatunk magunknak egy olyan konfigurációt, amit később akarunk felhasználni: egyszerűen „belehúzhatjuk” a könyvtárba!
|
|
|
|
Munkakönyvtár |
Konfigurációs könyvtár |
Színtér könyvtár |
Objektum könyvtár és képböngésző |
Környezetfüggő szerkesztő
A trueSpace5-ben sohasem veszthetjük el a fonalat, mivel mindig azokat az eszközöket láthatjuk, amelyeket az adott környezetben használhatunk. Ha a jobb egérgombbal rákattintunk egy objektumra, azonnal használhatjuk a szerkesztési műveleteket az adott objektumnál!
![]() |
![]() |
|
Egy Metalabda kiválasztása |
Jobb kattintás: a Metalabda szerkesztése |
Jobb kattintás: a Metalabda alapforma szerkesztése |
Tradicionális 4-nézetű elrendezés
A trueSpace5-ben lehetőség van a más 3D-s szerkesztőknél megszokott 4-nézetű elrendezésű ablak. Minden egyes ablak külön-külön méretezhető!
|
4-nézetű elrendezés |