trueSpace 6.0 
[Felhasználói felület]   [Modellezés]   [Felületek]   [Animáció]   [Renderelés]   [Specifikáció]  [Letöltés]

(Saul Greenberg)

(Andrew Moffitt)

A trueSpace egy háromdimenziós (3D) tervező, modellező és animációs program, amelyet elsősorban művészek, építészek, alkalmazott grafikusok, web-tervezők, animációval foglalkozó szakemberek tudják használni munkájukhoz. Kiemelkedik valósághű fénykezelése (visszaverődés, elnyelődés, radiozitás) és a közvetlen kezelőfelülete, amely könnyebbé, gyorsabbá teszi a munkát.

Kezdetben a tervezőket elijesztette a kényelmetlen CAD-es felhasználói felület és a professzionális 3D-s programok magas ára. De most itt a trueSpace! Könnyen tanulható, reális áron! Az ikon súgó segítségével azonnal megtudhatjuk, hogy az egyes kezelőszervekkel milyen műveleteket végezhetünk.

Az ikon súgó

 

 A trueSpace6 a LightWork 6.6-os renderelőmotorral rendelkezik.

A trueSpace6 egy arc animátor eszközzel is rendelkezik, amellyel az emberi arc izmainak mozgását közvetlenül beszéd vagy szöveg vezérelhet. A mozgókép szerkesztő (key frame editor) magas szintű szabályozórendszerrel rendelkezik az animációs folyamat komplett megtervezéséhez.

Renderelt NURBS objektum

Valós idejű ViewPoint objektum

A Caligari legújabb fejlesztésével, az iSpace webes tervező programmal valamint a ViewPoint, a Shockwave 3D és a VRML 2.0 exportálási lehetőséggel a trueSpace6 a Weben is megjeleníthető fotorealisztikus 3D-s tartalom készítéséhez nyújt ideális eszközt.

A fizikai jelenségeket is szimulálhatjuk, mint a gravitációt, szelet, gyorsulást, ütközést! Ideális eszköz játékokhoz, bemutatókhoz, tanításhoz.

Fergeteges sebesség!

A tervezés alatt a trueSpace valós idejű megjelenítést biztosít a közvetlen kezelőfelületen végzett műveleteknél. A D3D/OpenGL alapú renderelő motor egy Intel Pentium III, Pentium IV vagy AMD 3DNOW! processzor optimalizálással valós idejű megjelenítést biztosít a domborító színpaletta (bump map), procedurális mintázat (procedural texture), a környezet leképezése (enviroment mapping) alkalmazásához és a hardveres gyorsítású fénykezeléshez (radiozitás), a geometriai transzformációkhoz. (T&L).

Ezzel egy T&L-t támogató 3D videokártyával egy realisztikus felépítésű környezetben sétálhatunk valós időben (30 kép/másodperc) úgy, hogy a processzort sem terheljük!

Alain Bertrand

Randy Hays

Lu Yongjun

Rob Mitchell

Stan Slaughter

Stan Slaughter

Kary Ohman

Saul Greenberg

Arc animátor (Facial Animator)

A kívánt kifejezést a csúszkák állításával érhetjük el

Az Arc animátor egy új, kifinomult, ideghálózat alapján működő automatikus ajak-szinkronizáló motorral van felszerelve, ami kiváló lehetőséget nyújt karakterek animálásához. Ezzel megeleveníthetők a karakterek élethű arckifejezései. Ezzel az új eszközzel a személy élethűen képes beszélni, énekelni, kiáltani. A mosoly, a rosszallás, a düh, a megkönyebbülés vagy más érzelem a csúszka értékeinek beállításával egyszerűen jeleníthető meg.

A 3D fej alakjának módosítása a képszerkesztőben

Az Arc animátor használni tudja az emberi fej általános modelljét vagy bármely más modellt, amit a trueSpace vagy más 3D modellező programmal készítettünk. A modell összeilleszthető egy valódi emberi arccal. Ezt a tökéletesen textúrázott 3D modellt a trueSpace 5.2 új képszerkesztője segítségével egy emberi arcról készített két képből állíthatjuk elő.

Arc animált fej csatlakoztatása egy testhez

Az új ajak-szinkronizáló (Lip-Sync) lehetőséggel automatikusan készíthetünk arc animációt közvetlenül beszédből az arcizmok mozgásának generálásával. Megadható véletlenszerű fejmozgás, pislogás is. A beszéd animáció kombinálható a személy érzelmi reakcióival, és MS Media formátumban rögzíthetjük.

Két beszéd-motor közül választhatunk:

Belső beszédfelismerő motor: ehhez egy wav formátumú hangfájl szükséges, amit előzőleg rögzítettünk.

MS Speech synthesis motor: ez a Microsoft beszédszintetizáló motorja. Ehhez csak egy egyszerű ASCII szöveg szükséges. (Angol kiejtéssel ismeri fel a szöveget!)

Könyvtár panel

Beszélő fej készítése

Az arc animátor panel bal oldalán található a fej (Heads), a forma (Shape variants), a kifejezés (Expressions), mimika (Gestures), VISEMES (Visemes, mimika a fonémákhoz) könyvtárak, de saját magunk is készíthetünk elemeket hozzá.

A látványszerkesztő (Scene Editor)

A látványszerkesztő a különböző szerkesztőket (mozgókép szerkesztő, funkció-görbe szerkesztő, réteg szerkesztő, felépítés szerkesztő, hangszerkesztő, objektum szerkesztő) integrálja eggyé.

A mozgókép szerkesztő (Key Frame Editor)

A mozgókép szerkesztővel többszegmensű animáció típusokat [vertex (csomópont) animációkat] szerkeszthetünk. Minden egyes csomópontnak különálló nyomvonala van, megjelenítve az összes képkockát amelyik ahhoz a csomópont szegmenshez tartozik.

A mozgókép szerkesztő, az Arc animátorban egy egyszerű ASCII szöveg begépelése után

Egy animáció paraméteréhez tartozó összes funkció görbe egy képernyőn jelenik meg, így könnyen szerkeszthető. A funkció görbe (F-Curve) nézetben, amelynek a kapcsolója a jobb alsó sarokban található, az időt, a méretezést, forgatást, pásztázást és nagyítást végezhetjük el.

A funkció görbék szerkesztése párhuzamosan

A trueSpace-ban a kiválasztott útvonal egy sárga/arany háttérben látható, és az összes útvonal, amelyek az éppen kiválasztott objektumhoz tartozik, egy világoskék háttérben látható.

A kék sávok az éppen kiválasztott objektumot jelzik

Különálló csomópontok animálása

Követelmények:

ñ