trueSpace 6 -
Specifikáció
[Általános leírás] [Felhasználói felület]
[Modellezés] [Felületek]
[Animáció] [Renderelés]
[Letöltés]
Renderelés, felületkezelés, megvilágítás
- LightWorks 6.6 renderelő motor
- Kiterítő szeletelővel
- Továbbfejlesztett UV-szerkesztő
- UV-festő
- Textúra-égető
- Fénysugárzó objektumok
- Textúrázott felületi fényforrások
- Hibrid fénykezelés, sugárkövetés, Phong árnyékolás
- Képalapú megvilágítás
- Nem-lineáris tónuskezelés szerkesztő
- Utómunkálatok szerkesztő
- Fejlett árnyékkezelés (szín, visszaverődés, átlátszóság,
helyettesítés, háttér, előtér, utómunkálat)
- Volumetrikus, anizotróp visszaverődés és görbületet megjelenítő árnyékolás
- Rétegelt anyagok
- Árnyék könyvtár
- Fejlett járulékos képrenderelő (IIR) technológia
- Valós idejű UV (textúra)-kezelő
- 3D-s ecsetek
- Terület renderelés
- Árnyékok, köd, elmosódás (motion blur), mező mélység (kamera
rekesz)
- Kameralencse csillogás ellenfényben
- Fejlett finomítási technika
- 8000×8000 pixel felbontás
- Alfa-csatorna az átlátszósághoz
- Területi, projektor, égbolt, spot, helyi és végtelen megvilágítások
- Pontos goniometrikus megvilágítás
- Korlátlan számú kamera
- Többprocesszoros támogatás
- Anyagszerkesztő járulékos képrenderelő (IIR) technológiával
Modellezés
- Teljesen színkódolt rétegek
- NURBS véglezáró elem, vágógörbe nyújtás, vetítőgörbe
- Vágógörbe vetítése
- Élletörés, élgömbölyítés
- Elrendezés rács alakzatban, vezérgörbe, sugár mentén
- Hajlítás, csúcsosítás, döntés eszközök
- Héjszerkezet és felülettükrözés
- Teljes NURBS nyújtással, alkotógörbével, köpennyel, borítással és a
keresztmetszetettel
- NURBS-ök összeragasztása, összeillesztése, vágógörbével való kivágása
- Felülethálózatok
- Rajzolás a 3D-s objektumokon
- Metalabdák, metaizmok
- Gyurmaformák
- Pontos ütközés érzékelés
- Élő deformációk
- Boole műveletek
- Vonal és görbe alapú rajzolás
- Sokszögszerkesztés és nyújtás
- Csúcspont összeragasztása és törlése
- 3D-s alakzatok mágikus gyűrűvel
- TrueType szöveg
- PostScript import
- Fejlett textúra elhelyezés
- Valós világ dimenziók
3D interfészek
- Objektum jellemzők eszközsor jegyzettömb információkkal
- Primitívek készítése oldal és elölnézetben
- Drótváz nézet objektumoknál és fényforrásoknál
- Valós idejű, perspektívikus, közvetlen eszközkezelés 3D-s kezelőkkel
- Teljesen átalakítható eszközsor és munka konfiguráció könyvtárak
- Fejlett kiválasztó eszközök
- Rajzasztal és 3 irányú rajzasztal a 2D-s rajzoláshoz
- Mintát is mutató könyvtárak
- Képböngésző
- Környezetfüggő szerkesztés
- Továbbfejlesztett Boolean eszközök
- Továbbfejlesztett deformációs eszközök
- Hagyományos 4-nézet (elöl, bal, felül, 3D) lehetőség
Internet támogatás
- VRML 2.0 export
- Részletek szintezése
- Sokszög csökkentés
Animáció
- Látványszerkesztő hangszerkesztővel és rétegfestővel
- Objektumokhoz rendelt hangok egy jelenet audiosávjának dinamikus
rendereléshez Doppler-eltolódással és csillapítással
- Arcanimátor 1.2
- Animálható paraméterek az elrendező eszközökhöz, a hajlító, kúposító,
döntő eszközökhöz
- Valós idejű fénykezelés (radiozitás)
- Csontváz alakítható bőrfelülettel és izmokkal
- Függvénygörbék
- Skriptek
- Továbbfejlesztett előre haladó dinamika (amikor minden egyes mozdulatot külön-külön
kell beállítani)
- Visszafelé haladó kinematika (Inverz kinematika, amikor elég a végpontot
mozgatni egy összetett alakzatnál, például a mutatóujj felemelése)
- Mozgókép szerkesztő
- Csomópont animáció az alapalakzatokon, NURBS-ökön és felszínhálózatokon,
- Fejlett anyag animáció
- Fizikailag helyes fa- és ruhaanyagok
- Görbevonal alapú útvonalak
- Hierarchikus animáció
- Animáció előnézet (preview)
- Animálható deformációk, Metalabdák, anyagok, fények, kamerák stb.
- Animált textúrák (AVI)
- Görbe megadása animációs útvonalnak
Hardveres gyorsítás
- Harmadik generációs D3D/OpenGL alapú renderelő motor
- Hardveres T&L gyorsítás a fénykezelés (radiozitás) próbánál
- Intel Pentium3, Pentium4 és AMD 3DNOW! processzor optimalizálás
Konverziós csomagok (különálló egységek!)
- Továbbfejlesztett IGES, SAT és STL formátum kompatibitás
- Viewpoint formátum
- ShockWave3D formátum
3D import
- Továbbfejlesztett X és DXF formátumkezelés (teljes rétegkezelés)
- SCN, COB, SOB, WRL 1.0, GZ, WRZ, 3DS, ASC, PRJ, LWO, OBJ, LWB, IOB, GEO
3D export
- Továbbfejlesztett X és DXF formátumkezelés (teljes rétegkezelés)
- SCN, COB, CAN, WRL 1.0 & 2.0, ASC, 3DS, iSpace formátum
2D import
- BMP, TGA, AVI, FLC, JPG, DIB, AI, PS, EPS, PNG, DDS
2D export
- BMP, TGA, AVI, JPG, TIFF, PNG
Rendszerkövetelmény
- Windows 95, 98, ME, NT4, 2000, XP
- AMD Athlon vagy Pentium 120 (Pentium4 vagy magasabb ajánlott)
- 64 MB RAM (128 MB vagy több ajánlott)
- 50 MB szabad merevlemez hely
- VGA grafikus kártya minimum 16 MB videomemóriával és D3D vagy OGL
meghajtó
ñ