trueSpace 6 - Felhasználói felület 
[Általános leírás]  [Modellezés]   [Felületek]   [Animáció]   [Renderelés]   [Specifikáció]   [Letöltés]

A háromdimenziós kezelőfelülettel sokkal könnyebben és egyszerűbben szerkeszthetjük, módosíthatjuk az objektumokat, a NURBS-öket, a felületek anyagát, az árnyékolást stb.

3D-s kezelők

A trueSpace4-ben használták először ezeket a háromdimenziós kezelőket, amit ezután más 3D-s szerkesztőkbe is átvettek. A trueSpace5-ben még tovább fejlesztették, így megjelent a második generációs, környezetfüggő 3D szabályozó, ami tovább könnyíti a munkánkat. Mindig az a szabályozó bukkan fel a „kezünk ügyében”, amelyik az adott környezetben a legcélszerűbb.

Mágikus erő az alapformák fölött...

Az alapformáknál (gömb, kúp, tórusz, téglatest stb., NURBS, Metalabda, Plasztikforma) a Mágikus gyűrű segítségével új paramétereket állíthatunk be interaktívan. A gyűrű különböző színű részeivel más-más paramétert változtathatunk meg.

Mágikus gyűrű: interaktív paraméterező

Rajzasztal

A rajzasztalon végrehajthatunk bármilyen 2D-s műveletet a 3D-s munkaterülten belül anélkül, hogy egy másik ablakot kéne megnyitnunk. A rajzasztalon megjelenik az adott objektum vetülete, és a rajzasztalon végrehajtott módosításokat azonnal láthatjuk az objektumon. Ezenkívül három nézetben kísérhetjük figyelemmel az objektumon történő változásokat!

Rajzasztal: 2D-ben is szerkeszthetünk a 3D-s munkaterületen!

Látható könyvtárelemek

Bármilyen elemre (2D-s vagy 3D-s objektum, kép, felületanyag, animáció, színtér, eszközök stb.), amire szükségünk van a munkánk során, csak rá kell kattintanunk, és azonnal előtűnik a képe a könyvtárban, így  nem kell megjegyeznünk, mit rejt a fájl neve. Természetesen a „húzd és dobd” módszerrel dolgozhatunk! Beállíthatunk magunknak egy olyan konfigurációt, amit később akarunk felhasználni: egyszerűen „belehúzhatjuk” a könyvtárba!

Munkakönyvtár

Konfigurációs könyvtár

Színtér könyvtár

Objektum könyvtár és képböngésző

Környezetfüggő szerkesztő, ikon súgó

A trueSpace-ben sohasem veszthetjük el a fonalat, mivel mindig azokat az eszközöket láthatjuk, amelyeket az adott környezetben használhatunk. Ha a jobb egérgombbal rákattintunk egy objektumra, azonnal használhatjuk a szerkesztési műveleteket az adott objektumnál!

Egy Metalabda kiválasztása

Jobb kattintás: a Metalabda szerkesztése

Jobb kattintás: a Metalabda alapforma szerkesztése

Az ikon súgó segítségével a kevésbé jártas felhasználók könnyebben megtalálják a megfelelő eszközt, a gyorsbillentyűket.

Az ikon súgó

A radiális elrendezés szerkesztője

 

Tradicionális 4-nézetű elrendezés

A trueSpace5-ben lehetőség van a más 3D-s szerkesztőknél megszokott 4-nézetű elrendezésű ablak. Minden egyes ablak külön-külön méretezhető!

4-nézetű elrendezés

Modellezés – egyszerűbben...

A rétegek egyszerűen átrendezhetők az új Látványszerkesztőben történő festéssel.

A látványszerkesztő animációs része ki van kapcsolva (Griff Wason)

A trueSpace 6-ban a rétegeket lehet másolni, mozgatni, egyesíteni. A más 3D-s programokkal készített rétegeket megőrzi, tovább szerkeszthetjük azokat.

A látványszerkesztő (Scene Editor)

A látványszerkesztő a különböző szerkesztőket (mozgókép szerkesztő, funkció-görbe szerkesztő, réteg szerkesztő, felépítés szerkesztő, hangszerkesztő, objektum szerkesztő) integrálja eggyé.

A látványszerkesztő a hangsávokkal

A látványszerkesztő a rétegekkel

Igazítás (snap)

Az objektumokat és a csomópontokat a NURBS-öknél és az alapformáknál egymáshoz tudjuk igazítani.

Igazítás ponthoz

Igazítás élhez

Igazítás oldallaphoz

ñ